De kleuterjuffen werken met een heen- en weerschrift. Zo wordt een goede communicatie in beide richtingen mogelijk gemaakt. Hierin komt allerlei info aan bod: themabriefjes, versjes, liedjes, mededelingen en nog tal van andere zaken.
Zet zeker je handtekening zodat we weten dat je op de hoogte blijft van het klasgebeuren. Je mag er uiteraard zelf ook iets in schrijven.
De leerlingen van het lager werken met een agenda. Daarin worden alle lessen en taken vermeld, maar ook berichten naar de ouders en allerhande mededelingen.
Mogen wij vragen om de agenda dagelijks te handtekenen. Uiteraard kun je hier zelf ook iets neerschrijven voor de klasleerkracht.
Leerlingen van het lager krijgen maandelijks een attituderapportje mee naar huis. Daarin wordt met letters aangeduid hoe de kinderen zich gedragen tijdens de lessen en speeltijden. Vier keer per jaar krijgen ze ook een puntenrapport. In oktober, december (januari voor het 1ste leerjaar), maart/april en juni.
Een gesprekje met de klasleerkracht kan soms wonderen doen. Onzekerheden, grote en kleine ‘angsten’, twijfel of verwarring hoeven in onze ‘open’ Zonnetuin niet lang te leven. Niemand zit verlegen om een verhelderende babbel.
De ouders kunnen de leerkrachten op school spreken vóór of na de lessen en activiteiten. Tijdens de lesuren zijn de leerkrachten niet te bereiken. Een ongedwongen losse babbel kan altijd aan de schoolpoort, tijdens één van de activiteiten of festiviteiten.
De directeur en beleidsondersteuners staan wel voor je klaar tijdens de lesuren, wel maak je best een afspraak.
Soms is het wel eens nodig om een gekaderd gesprek te hebben. Daarvoor zetten we ouderavonden, infoavonden en andere contactmomenten op.